RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 17. september 2017

En smakebit på søndag - livet på landet

Som vanlig er jeg litt sent ute på søndagen, men det får gå. Smakebitene poster jeg når det passer inn i dagen ;)




Faktisk så har jeg fått lest litt i det siste, bihuler osv. er fortsatt til irritasjon for meg, men litt bok er bra for sjela så det må til. Boken jeg holder på med er et leseeksemplar av VERDA ER EIN SKANDALE. Ei bok om livet på landet av Agnes Ravatn. Den er skrevet på landets vakreste målform, nynorsk, og er en samtalebok/reisebrev fra bygdenorge. Samtalene som gjengis i boken er mellom forfatteren selv og hennes forfatterkollega og nabo Einar Økland. De to har mange interessante samtaler og tanker om livet vi(de) lever. Her snakker Økland om sine ressurser:

Eg ser mange ting samtidig. Eg er ikkje sneversynt.Og det kostar meg ingenting. Eg går ikkje og spekulerer lenge på noko, eg har eit veldig raskt omløp. Og det er jo det eg har skrive. Det er eit slag for at mennesket er samansett og variert. Det meiner eg generelt. Og sjølv har eg merka at eg er det, utan at eg bryr meg om det. Eg har ikkje tru på at eg skal finne mi form og min stil. Tvert imot synest eg at eg skal ta godt vare på mine forskjellige tildriv.

Før jeg nå kryper under dyna igjen vil jeg ønske dere alle en riktig fin søndag. Jeg håper dagen din er fylt med gode historier, vakkert høstvær og fine farger!









Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.



Om bloggeren
Mari har studert samtidslitteratur for barn og unge ved Norsk Barnebokinstitutt. Hun er redaktør nubb.nu, nettsted for formidling av nordisk ungdomslitteratur og hun driver Bokblogger.no, stedet hvor du finner de fleste norske bokblogger.

8 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til å komme igang med Ravatn. Men har lovet meg selv å fullføre Dina trilogien først så jeg kan lese Den som ser. Jeg er igang med Lykkens sønn, og den har ikke grepet meg enda. Men det blir nok bedre når Dina kommer tilbake :-)
    Håper du snart blir bedre av forkjølelse og bihulebetennelse? (Du vet jeg er her for å hjelpe når du trenger det!) Stor "bli bedre" klem og ha en riktig fin lesesøndag!

    SvarSlett
  2. det låter som en väldigt fin bok. tackför smakebiten

    SvarSlett
  3. Så tråkigt att du är förkyld. Det är jag med, så vi kan ha tröst i att inte vara ensamma.

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten. Tänker alltid att jag borde läsa mer på nynorsk. Det blir mest bokmål.

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten. det låter som en riktigt fin bok.

    SvarSlett
  6. Et vakkert tips och mange fine ord på nynorsk - jeg har notert titelen og skal leite etter den på nett ...
    Ha det fint og bli fri fra forkjölelsen snart :-)

    SvarSlett
  7. Herlig bok! Nettopp ferdiglest, og sålangt (selv om det ikke er mange lest ennå) så topper den norske-lista for 2017 med god margin! Synd du ble syk til treffet, kanskje neste år? Da blir det Stavanger! :D

    SvarSlett
  8. God morgon, söndag! Nu väntar jag med spänning på att du ska lägga upp en ny smakbit och att listan fylls på från andra bloggare. Jag la upp min för den här veckan: http://www.villa-freja.se/2017/09/en-smakbit-pa-sondag-v-38.html

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.